Wordt je agressief door overgeven?

Kan het zijn dat er na overgegeven te hebben iets in je lichaam gebeurt waardoor je agressief wordt? Dit vroeg ik me af omdat ik, na overgegeven te hebben, vaak boos ben.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Psyche
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is de reden dat je overgeeft... want je geeft aan vaak boos te zijn daarna dus daar maak ik uit op dat je vaak overgeeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik overgeef doe ik dit niet expres, gewoon omdat ik ziek ben. Ik geef niet aan vaak boos te zijn, maar altijd als ik overgegeven heb voel ik me boos.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke. Maar zoals je de vraag stelt lijkt het net of je dan vaak ziek bent en overgeeft.
Misschien is het eerder een emotie omdat je het niet wil. Veel mensen hebben een hekel aan overgeven en dan gebeurt het toch. Je hebt er dan in principe geen controle over. Dus misschien een soort boosheid dat je de controle niet hebt? Kan zijn als je gewoonlijk heel erg controle over alles wil houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, toen je dat zei bedacht ik me ook wel dat dat niet zo handig geformuleerd was.
Bedankt, klinkt logisch!

Het beste antwoord

Een mogelijke verklaring zou een lage bloedsuikerspiegel kunnen zijn: als je eet, dan begint je lichaam met het aanmaken van insuline. Geef je over, dan zijn er geen voedingsstoffen meer aanwezig om die insuline te 'compenseren'. Een lage bloedsuikerspiegel kan leiden tot een trillerig gevoel, wazig zien en een ietwat geïrriteerd gevoel. De meesten van ons kennen dat wel als je te lang wacht met eten, en dan een chagrijnig gevoel krijgt. Mogelijk is dat bij jou ook de oorzaak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, die ervaring heb ik niet. Overgeven hangt bij mij samen met me beroerd voelen en het enige wat ik wil is op bed gaan liggen en slapen om beter te worden.
Zou het misschien kunnen dat jij als gevolg van een psychische ziekte met opzet overgeeft? Dan zal de agressie met die ziekte samenhangen. Jij hebt jezelf bijvoorbeeld vol zitten stouwen en hebt daar vervolgens spijt van omdat je je er bepaald niet blijer door voelt. Dus wil je de overtollige calorieën er zo snel mogelijk weer uit hebben. Dan ben je boos omdat je toch weer hebt toegegeven aan de vreetbui.
Amadea